Invitation til pressebriefing: Bæredygtighed som et centralt handelsparameter til eksportmarkeder – virkninger og ændringer efter covid-19?
Bæredygtighed spiller en vigtig rolle, når man driver forretning i udlandet.
Ifølge en ny analyse fra det offentlig-private danske partnerskab Food Nation mener 44% af de adspurgte beslutningstagere i landbruget og fødevareindustrien, at bæredygtighed er mere relevant end pris og andre handelsparametre. 83% påpeger, at bæredygtighed bliver vigtigere for deres virksomhed i de kommende år.
Men hvordan ser det ud i den nye virkelighed med COVID-19?
Den netop offentliggjorte analyse undersøger brandbevidsthed og Danmarks image som landbrugs- og fødevareland blandt beslutningstagere på seks udvalgte eksportmarkeder: Kina, USA, Japan, Indien, Tyskland og Storbritannien.
Pressebriefingen finder sted på IPC pressecentret, Skindergade 7, 1. sal, 1159 København K – tirsdag den 15. september kl 10.00-11.00
Ønsker du alt deltage, så registrer dig her: ipc@umipc.dk
Briefingen kan også følges virtuelt på https://www.youtube.com/watch?v=8rH8N_ZfWqM hvor der kan stilles spørgsmål via mail til peter@umipc.dk